על תספורות ועורכי דין

כרטיס ביקור דיקמן
כרטיס ביקור דיקמן

תגובות רבות קיבלנו בעקבות הנכתב כאן בשבוע שעבר. אחד הפונים ביקש לקבל הסבר על המשפט שכתבתי: ‘שכר טרחת עו”ד על חשבוני!’ המשמעות: העו”ד עובד אצלי במקום להגן על זכויותיך.

כדי לנסות ולהסביר את המשמעות, נזכרתי בסיפור משעשע:

היה זה לפני מספר שבועות. נכנסתי לספר כדי להסתפר. שלשה אנשים ישבו בתור לפני. הראשון, מוקפד עד מאד – לא היה מוכן שמישהו יספר אותו מלבד הספר הראשי המומחה. “את הראש שלי אני לא נותן לאף אחד” אמר בזחיחות… מסתבר שההמתנה לספר המומחה היא ארוכה מעט, והאיש זיהה אותי בכניסתי:

“תגיד, אתה דיקמן מהתיווך, נכון?”

“אכן”, אני מודה באשמה. (תמונתי מפורסמת מזה זמן רב בעיתון כמבוקש. בעיקר בענייני נדל”ן…)

“תגיד יש בעיה עם זה שאני קונה דירה ושכר טרחת העו”ד יהיה על המתווך?”

“למתווך זה מצויין… הוא משלם לעורך דין שיעבוד אצלו ויקדם את האינטרסים שלו, לא את האינטרסים שלך…”

אבל, באמת שאני לא מבין אותך: כשמדובר בתספורת, אתה לא מוכן בשום אופן שמישהו אחר יקבע לך את התצורה הסופית. אם הייתי מציע לך “דיל” משתלם – מישהו שלישי ישכור עבורך את הספר ויתן לו הוראות במקומך, היית מוכן? לא! הרי הצהרת כבר ש”את הראש שלך אתה לא נותן לאף אחד”.. ובכן, מה הסיכון? שהתספורת לא תהיה מוצלחת? נו שוין, תוך מספר שבועות תעשה תספורת חדשה וזהו.

[pojo-sidebar id=”129″]

אז מדוע בעסקת מקרקעין, התחייבות שלך למיטב שנותיך הבאות, העסקה הגדולה ביותר שתעשה בחייך, כל עתידך הכלכלי עלול להיות מושפע ממנה, אין ממנה דרך חזור, רבות הבעיות העלולות לצוץ שלא יהיה לך עליהן מענה, שם אתה מוכן, ולא רואה בעיה בכך שמישהו ישכור וינהל עבורך עו”ד על חשבונו? שהעו”ד יקבל ממנו הוראות לגביך??

אני מקוה שתעשה שימוש מושכל ב’ראש הזה שאתה לא נותן לאף אחד’ ותבין אל נכון כי עורך הדין בעסקה – אמור לעבוד אצלך ולהגן על זכויותיך. לא אצל המתווך שמטבע הדברים מסיים את תפקידו בעת חתימת ההסכם. תפקידי עורך הדין רבים ובעלי אחריות מרובה ועל כך בשבוע הבא.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן