מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?

רגע לפני תחילת השנה החדשה, רתמה קק"ל 10,000 מתנדבים מכל רחבי הארץ לטובת 237 פרויקטים של שיפוץ ושדרוג בתים ומועדונים של ניצולי שואה, קשישים, בעלי צרכים מיוחדים ועולים חדשים בין היתר ב-מטה בנימין, בית אל, מ.א. שומרון וביתר עילית • אחד מהפרויקטים המרגשים יוקדש לזכר הנערה רינה שנרב ז"ל בת ה-17 שנהרגה בפיגוע טרור לפני כחודש• יו״ר קק״ל עטר: ״גאה בכך שפעילותה של קק״ל תאפשר לאנשים רבים לפתוח את השנה בצורה טובה ומכבדת.״
קקללמעןהקהילהישראלפרץ4
קקללמעןהקהילהישראלפרץ4

לקראת ראש השנה עורכת קרן קימת לישראל בפעם השנייה את פרויקט קק”ל למען הקהילה”, פרויקט ארצי ענק בהובלת ובמימון קק״ל שבמסגרתו גויסו כ- 10,000 מתנדבים לטובת 237 פרויקטים ב-30 רשויות שונות ברחבי הארץ ביניהן – מטה בנימין, בית אל, מ.א. שומרון וביתר עילית. במסגרת הפרויקט תשפץ ותשדרג קק״ל את הנראות החיצונית והפנימית של מבנים שונים בהם: בתי ומועדוני קשישים, ניצולי שואה, בעלי צרכים מיוחדים, עולים חדשים, נוער ועוד.

במטה בנימין ישופצו חדרי נוער (גבע בנימין, אלון, מבוא חורון, אחיה, עדי עד, גני מודיעין). בעפרה תוקם פינת ישיבה לזכר דביר שורק ז”ל, בדולב, מצפה יריחו, תל ציון, רימונים ולב בנימין, יוקמו פינות ירוקות וישופצו מבני תנועות הנוער, כמו כן יוקמו גינות קהילתיות וישופר מבנה לבעלי מוגבלויות.

בבית אל ישופצו מועדוני נוער, בתים ותוקם פינה ירוקה. במ. א. שומרון, ישודרג מועדון קשישים (עץ אפרים), תוקם גינה לצרכים מיוחדים (יקיר) וישופץ מרכז ליבי לילדי צמי”ד באלון מורה.  בביתר עילית תשופץ הנראות החיצונית של מועדוני נוער ושל אוכלוסיות בסיכון גבוה.

בפעילות הקרובה יוקדשו חלק מהפרויקטים לזכרה של הנערה רינה שנרב ז”ל בת ה-17 שנהרגה בפיגוע טרור  ממטען שהוטמן במעיין הסמוך להתנחלות דולב. בעקבות כך החליטו חברותיה מהעיר לוד לעשות עם קק״ל פרויקט לזכרה שבמסגרתו תונצח שנרב בגינה קהילתית שתוקם בשכונת “רמט” בלוד, ובמועדון הנוער של העיר אשר ישופץ ויאובזר על ידי קק”ל. שני אלו יקראו על שמה, וישופצו על ידי המתנדבים הרבים לצד חברותיה הטובות של שנרב ז”ל.

פרויקט קק”ל למען הקהילה הינו יוזמה של יו״ר קק״ל, דניאל עטר, והוא נערך בפעם הראשונה לפני חג הפסח הקודם אז כלל כ-6,500 מתנדבים. הפעם גדל הפרויקט וצפויים לקחת בו חלק למעלה מ- 10,000 מתנדבים אשר יגיעו מכל רחבי הארץ. את המתנדבים יובילו עובדי קק”ל ויקחו חלק גם נציגי הרשויות המקומיות, גמלאים, תנועות וארגוני הנוער, מכינות קדם צבאיות, חוגי הסיירות של קק”ל, עובדי חברות הייטק ועוד.

הפרויקטים מתקיימים במקומות בהם ישנו צורך חיוני בעזרה לאוכלוסייה לשפר את סביבת חייה ולאפשר לה לפתוח את השנה בצורה טובה יותר. פעילות המתנדבים מפריחה חיים חדשים במקומות הללו בין היתר באמצעות צביעה חיצונית ופנימית של המבנים, שתילת פרחים, הצבת אדניות נוי, ספסלים ועוד…

יו”ר קק”ל דניאל עטר אומר כי ״קרן קימת לישראל שמה לה למטרה מרכזית את חיזוק הפריפריה החברתית והגאוגרפית וחלק חשוב מכך זה גם להפוך את סביבת החיים של האוכלוסייה בפריפריה לסביבת חיים נעימה ומכבדת. אני גאה בכך שפעילותה של קק״ל תאפשר לאנשים רבים לפתוח את השנה בצורה טובה ומכבדת הראויה לאזרחים בישראל 2019 – לא משנה היכן הם גרים ומה מצבם הסוציו-אקונומי.״

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן