כבר מעכשיו: בביתר עילית נערכים לשנה”ל תש”פ

חצי שנה לפני תחילת שנה"ל הבאה, בביתר כבר נערכים * השבוע קיימו ראשי העירייה סיור נרחב במוסדות החינוך ברחבי העיר ולמדו מקרוב על ההתפתחות והצרכים * ראש העיר: "אנחנו בונים כל העת, משכנים עוד ועוד מוסדות במבני קבע, ועדיין – הגידול האדיר מחייב התייחסות ממשלתית מיוחדת"
DSC03550
DSC03550

בעוד כחצי שנה תחל שנה”ל תש”פ, אז יצעדו קרוב ל-30,000 תלמידי ביתר עילית למוסדות הלימוד, אלפים מהם – חדשים במערכת החינוך, תוצר של גידול טבעי ואיכלוסים חדשים.

לקראת זאת, נערכים בעירייה כבר מעכשיו, בכדי לספק את המענה, ללמוד את הצרכים הייחודיים לכל מוסד, ולהכין מעכשיו את פתיחת שנת הלימודים הבאה.

בסיור נרחב שנערך במוסדות החינוך בעיר, השתתפו ראש העיר מאיר רובינשטיין, סגרה”ע מחזיק תיק חינוך דוד זלץ, מנהל אגף החינוך יהודה קורנבליט ורמ”ט רה”ע יהודה דייטש.

תמהיל הסיור כלל מוסדות רגילים, לצד מוסדות לילדים בעלי מוגבלויות, בהם משקיעה העירייה השקעה יתירה, מתוך ראייה הרואה בילדים הללו בעלי זכויות יתר.

המשתתפים החלו את הסיור במוסדות עמותת שמע קולנו, שם חנכו מועדונית חדשה לילדים לקויי ראיה ושמיעה, וכן קבעו מזוזות באגף החדש של מכון השמיעה במקום.

כמו”כ ביקרו בגני קריית הילד המפעילים גני שפה באידיש, שקיבלו השנה גן חדש ושיפוץ למבנים הישנים. ילדי גני השפה הפתיעו והגישו לראש העיר מתנה ייחודית – זר פרחים מנייר, מרשים מאוד, עליו עמלו רבות.

בהמשך הגיעו המשתתפים לסמינר הירושלמי, אחד המוסדות המבוקשים ביותר בעיר, שעד היום היו במצוקה גדולה בתוך בניין, וקיבלו בשנה האחרונה תוספת זמנית של אתר מנ”דים למבנה שהיה צר מהכיל, בשל הריבוי הגדול בלע”ה, כאשר בעתיד תיבנה קומה נוספת למבנה המפואר ברח’ קדושת לוי. חבר הנהלת העיר ה”ה מנחם שיינברגר סקר בפני המשתתפים את התפתחות המוסד.

בכירי העירייה ביקרו גם במתחם ישיבת תורת רפאל, שם נערך לכבודם מעמד מרגש. מדובר בישיבה שהעירייה דאגה לה והעמידה לרשותם שטח יחד עם מספר מבנים יבילים. מוסד נוסף שזכה לביקור במסגרת הסיור, הוא בית ספר חב”ד לבנות, עטרת חיה מושקא שנכנסו השנה בס”ד לבניין חדש, משכן קבע שהעניקה להם העירייה. חבר הנהלת העיר ונציג חב”ד משה כהנא הודה על השקעת העירייה במוסדות חב”ד.

הסיור נחתם בת”ת נטעי מאיר בגבעה ב’, שעברו השנה מקרוואנים למבנה. ראש העיר בחן את הילדים בכיתות, עבר מכיתה לכיתה, ושמע מכלי ראשון – מהילדים, את הצרכים שהם זקוקים להם.

ראש העיר מאיר רובינשטיין אמר בסיום הסיור, כי סוד ההצלחה ושביעות הרצון של מערכת החינוך בעיר, היא ההיערכות המסורה המוקדמת, והידיעה הברורה כי זוהי המטלה החשובה ביותר של העירייה. “אנחנו מפעילים כל העת לחץ על משרד החינוך בכדי לקבל עוד ועוד כיתות וגנ”י, ע”מ לעמוד בביקוש האדיר בעיר. תכנית החומש שיזם סגן שר החינוך הרב פרוש כבר מורגשת בשטח, ועדיין הקומץ אינו משביע את הארי”.

סגרה”ע ומחזיק תיק חינוך דוד זלץ אמר, כי “מערכת החינוך של ביתר עילית היא איכותית וגדולה, המהווה אתגר משמעותי לכל עיר, בוודאי לעיר חרדית בעל יכולות כלכליות מוגבלות. לכן, אנו נערכים כבר מעכשיו ע”מ להגיע מסודרים וערוכים למשימה השנתית הגדולה – פתיחת שנה”ל כסדרה”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. אם כבר מתחילים לחשוב על פתיחת שנת הלימודים הבאה אז כדאי מאוד כבר עכשיו לסדר את הגנים ברחוב מוצפי 45, שכל שנה בחורף יש שם בורות מים בפתח הגן והילדות נרטבות לפני הכניסה לגן, וכבר הודענו על כך כמה פעמים לעירייה,
    אנו מקווים מאוד ‘המצב הזה לא ימשך גם שנה הבאה ולכן אנו קוראים לטפל בבעיה הזו עכשיו.
    הורים לילדות בגני ביע מוצפי.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן