טור אורח: אתגר פוליטי משמעותי מטה חרדי במפלגה דתית

ככל שמדברים על שבירת מחסום הפוליטיקה בתוך המגזר החרדי היו כאלו שלקחו את הכיוון של פתיחת מטות חרדים במפלגות חילוניות. הדבר יצר תדמית כאילו קיימות רק שתי אופציות האחת לפעול מתוך מפלגה חרדית והשניה לפעול במפלגה חילונית. אתגר רב משמעות המתרחש כעת בהפעלת מטה חרדי במפלגה דתית (האיחוד הלאומי) יוצר מציאות חדשה בו הפעילות החרדית נראית טבעית ורגילה ובכל זאת נותנת אפשרות להרחבת תחומי הפעילות למקומות בהן המפלגות החרדיות אינן פועלות • יעקב מיוחס בטור אורח
כותב השורות בסיור עם ח"כ סמוטריץ'
WhatsApp Image 2017-04-02 at 22.32.07

[dropcap]ביום [/dropcap]חמישי ערך המטה החרדי במפלגת האיחוד הלאומי, יום סיורים אינטנסיבי שכלל מפגשים רבים עם קבוצות שונות במגזר החרדי. לסיור התלווה נציג המפלגה בכנסת חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ ואליו הצטרף מזכ”ל המפלגה מר אופיר סופר.
המפגשים היו עם מנהלי מוסדות, עסקנים ובעלי עסקים שפרשו בפני חבר הכנסת בעיות שונות כל אחד בתחומו.

היה רגע אחד בתוך הסיור שלפתע הבנתי, שהאיום של מטה חרדי במפלגה דתית הוא איום משמעותי יותר, מול מפלגות החרדיות. מאשר כל איום בגניבת קולות שנעשה עד עתה, בגלל השתלבות של מטה חרדי במפלגה חילונית כזו או אחרת.

במשך הסיור כולו חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ שוחח עם קהל מגוון מהמגזר החרדי. ומשהו בלב מרגיש שיש כאן שפה משותפת. ומבלי לפגוע באי מי מאלו מהמגזר, שפנו למפלגות החילוניות להקמת תא חרדי בתוכן. אני בטוח שאין המענה במפלגות החילוניות מגיע בצורה טבעית ומהירה. כאשר מביאים עסקן חרדי, שמדבר על בעיות מול פיקוח ממשלתי כזה או אחר, שמפריעות למוסד שבאחריותו. לעומת זאת כאשר אותה בעיה, עולה מול חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳. הוא כבר מוציא את היומן לשיעורי הבית שלו, ונותן הנחיות ליועצים שלו. כשהוא כבר מכיר את כל הניואנסים הדקים, של הבעיה העומדת לפניו.
ברוב המקרים גם מכיר את הנפשות הרלוונטיות, הפועלות במשרד הממשלתי הקשור לנושא. או כאשר מגיע בעל עסק ומציג את בעיותיו. לדוגמא בנושא התמודדות במכרזים שמוציאות הרשויות, שפוגעות בקדושת החיים של יהודי חרדי. ומסביר זאת מכמה נקודות וזוויות. בצלאל מבלי להתבלבל, כבר בודק עם גופים מקצועיים פניה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין.

[pojo-sidebar id=”129″]

לא משנה באיזה מהנושאים שהועלו בין אם זה בנוגע לבניית מעונות, פיקוח מוסדות חינוך, פיתוח תעסוקת חרדים, בעיות משפטיות ועוד נושאים שעלו במפגש לכל אלו היה מענה מהיר שמכיר בדקויות העבודה מול המגזר החרדי.
הבנתו המעמיקה בתוך התהליכים החרדיים, הן בעיניי האיום הגדול ביותר שיש מול המפלגות החרדיות. וזאת בכל מה שזה נוגע לחיבורם, עם קהל בוחריהם הטבעי.

לצערי לא השכילו הללו, לתת מענה לקבוצות שלמות במגזר החרדי. וכעת קבוצות שלמות מהמגזר החרדי, פונות למטה החרדי במפלגת האיחוד הלאומי, על מנת שיסייע להן בפתרון בעיותיהם. ולפתע פתאום צמח מול חברי הכנסת החרדיים, חבר כנסת שיכול להכיל ולהתמודד בעיות שעולות בפניו. וזאת בלי מסננת האינטרסים של עסקנים כאלו ואחרים, שפעמים רבות חוסמות את הגישה לאדם מהרחוב לפנות לחבר כנסת פלוני או אלמוני. והמענה שסמוטריץ׳ נותן הוא מענה שהולם את ערכי המגזר החרדי ומבלי לפגוע בנושאים החשובים לעולם התורה.

הסיור שנערך אתמול עם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ מוכיח את אמירתו של יו”ר מפלגת האיחוד הלאומי השר אורי אריאל שאמר בעת השקת המטה החרדי “החיבור בין המגזר החרדי למפלגת האיחוד הלאומי הוא חיבור טבעי וראוי מאד שייעשה”

הכותב משמש בתפקיד יו”ר המטה החרדי וחבר מרכז האיחוד הלאומי.

[pojo-sidebar id=”129″]

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. האם סמוטריץ׳ מבין שהוא משמש היום רק תיפאורה במפלגה כמו הבית היהודי?

    הם יזרקו אותו מיד כשיתאפשר להם. וכל העשיה שלו תיעלם.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן