זהירים לשומרו: רבני ביתר התכנסו למען השבת

בכינוס שהתקיים אמש בנוכחות רבני העיר וראש העיר הרב מאיר רובינשטיין השתתפו גם עשרות אברכים הפעילים בחברת "מזהירי שבת" ביתר עילית * בכינוס הוחלט על סדרים ותקנות בנוגע לשמירת השבת בעיר * הגרמ"ש אוירבאך רב שכונת הדקל וחבר הבד"צ "בשבתות אלו יש להקפיד ביתר שאת מכיון שהשבת מתקצת" * הגאון רבי צבי ברוורמן ראב"ד ביתר עילית "חיזוק וקבלת שבת כהלכתה תביא ברכה לעיר" * גם ה'גוי של שבת' המיתולגי של ביתר פראג' השתתף בכינוס וקיבל הוראות הלכתיות בנוגע לעבודתו * רבני העיר "אם נשמור את השבת כהלכתה בעירנו זה יביא עלינו ברכה בכל הדברים הנצרכים לעיר" * ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין "כינוס זה הינו התשובה האמיתית להסתה החילונית בהקשר זה של שבת קודש"
כינוס-רבני-ביתר-עילית-בית-דין-ביתר-עילית-10
כינוס-רבני-ביתר-עילית-בית-דין-ביתר-עילית-10

כינוס מיוחד התקיים במוצש”ק האחרון בעיר ביתר עילית, בו שולב ישיבת רבני העיר ביתר עילית על כל עניני השבת בעירנו, יחד עם מעמד הוקרה לעשרות פעילים למען השבת בביתר עילית המאוגדים תחת חברת “מזהירי השבת”.

פתח את הכינוס הגאון רבי מאיר שמחה אוירבאך רב שכונת הדקל וחבר הבד”צ, שהרחיב על הצורך לתקן תקנות ולהסדיר את הדברים על מנת שלא יבואו לידי חילול שבת, ובפרט בשבתות אלה שזמני השבת מתקצרים והולכים.

לאחר מכן נשמע בקשב רב דבריו של הראב”ד הגאון רבי צבי ברוורמן שבפתח דבריו הודה לרבנים על השיתוף הפעולה הנדיר בין רבני הקהילות, וכן ציין לשבח את העובדה שהעירייה והעומד בראשה הרב רובינשטיין שעושים רבות למען העיר בנושאים שונים, לא מזניחים את הצד הרוחני של העיר, ומבצעים בשמחה ובאהבה כל הוראה המגיעה מרבני העיר, בדבריו, עמד הגר”צ ברוורמן על הצורך החשוב בחברת ‘מזהירי השבת’, ועל התועלת העצומה מכך.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי משה דוד אדלר שליט”א רב קהילות בני התורה בשבח העוסקים בקדושת השבת בעיר ועל זכותם הגדולה.

עוד השתתפו בכינוס ונשאו דברים הרבנים הגאונים חברי בית הדין רבי שלמה איצוקביץ רבי ישראל ברזובסקי, רבי אברהם שטיגליץ, וכן הגרד”י מנדלבוים הגר”א בוטרמן הגרמ”ט וייסברגר הגר”י ברנדויין הגר”י רבינוביץ הגר”מ הלפרין ורבנים נוספים.

ראש עיריית ביתר הר”ר מאיר רובינשטיין שהנחה את המעמד ציין בדבריו את שיתוף הפעולה המיוחד והנדיר בין בית הדין וכל הרבנים לכל הפועלים בעיר למען האידישקייט. וציין שדווקא בעת הזו שליברמן ולפיד מתחרים ביניהם על הסתה לחילול השבת רח”ל, זו העת לבצר ולחזק את חומות השבת. כמו”כ נשמעו בקשב רב דבריהם של חברי המועצה הרב  חיים ברגר והרב  שפיצר הפועלים רבות למען ענייני הדת בעירנו.

בכינוס השתתף גם ה’גוי של שבת’ המיתולגי של ביתר פראג’, על מנת לסקור את המציאות הקיימת כיום בנושאים שונים בעיר, ולקבל את הוראת רבני העיר בנושאים אלו.

הרבנים הוציאו הנחיות במגוון תחומים, ביניהם ענין הנסיעות ברחובות העיר עם כניסת השבת, וכן דנו בפניות שבאו מצד בעלי מקוואות, שלדבריהם העובדה שהמקוואות בעיר פועלות עד השקיעה ממש, גורמת להם ולבאים להגיע לידי חשש חילול שבת, כמו”כ דנו הרבנים ברכבי המשטרה המפטרלים בעיר, כשבסיום הוחלט שהרבנים יגבשו שורת החלטות לאחר דיון בכובד ראש בכל אחד מהנושאים.

עם סיום האירוע הוענקו לאברכי חברת ‘מזהירי השבת’ תעודות הוקרה עליהם חתומים כל רבני העיר.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

תגובה אחת

  1. ברוך שמסר עולמו לשומרים
    מי שיש לו קשר עם הרבנים, נא לבקש מהם לא להרפות מהעניין של הגדרות בערב שבת, המכוניות שועטות אחרי כניסת שבת, כשהילדים מסתובבים על הכביש, וזה מסוכן. אני ראיתי בעיינים שלי כמה פעמים כמעט תאונה.

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן