הדרת חרדים: אלפי דירות יאושרו ביו”ש; לא ביישובים החרדים

המינהל האזרחי צפוי לאשר ביום שני השבוע אלפי יח"ד ביו"ש, אבל אף דירה ביישובים החרדים * רה"ע ביתר מאיר רובינשטיין זועק: "יש לנו 1,300 יח"ד שממתינות לאישור, מצוקת הדיור החרדית זועקת לשמיים, אבל דוחים אותנו בתירוצי סרק" * הוא פונה לנציגות החרדית: אף אחד לא יודע איזו ממשלה תקום ומתי יהיה ניתן לאשר בפעם הבאה. חובה ללחוץ על נתניהו בעניין"
ביתר עילית
ביתר עילית

מועצת התכנון העליונה (מת”ע) במינהל האזרחי ביו”ש צפויה להתכנס ביום שני השבוע, כאשר על סדר יומה אישור אלפי יח”ד חדשות ברחבי יהודה ושומרון. ואולם, במפתיע – החרדים הודרו מרשימת היישובים שעל סדר יומה של הוועדה, למרות שהם כ-40% מתושבי יו”ש.

כידוע, זעקת מצוקת הדיור במגזר החרדי עולה עד לשמיים. עשרות אלפי זוגות מתגוררים במחסנים, ועשרות אלפים רבים משוועים לפיתרון דיור רב היקף, שכרגע אינו באופק, כאשר ערים הנמצאות מחוץ לקו הירוק לוקות בכפליים וצריכות לעבור מסלול ארוך של קשיים, ואף לאחר אישור תכניות בינוי יש להמתין לחלון הזדמנויות פוליטי ומדיני.

כך למשל, בביתר עילית ממתינים לאישור כ-1,300 יח”ד, שהדיון בהם נדחה שוב ושוב בתירוצים שונים, וגם הפעם אינו צפוי לעלות על שולחנה של הוועדה בדיון הקרוב. הדיונים הללו אינם קבועים והם נקבעים בהתאם להוראות מדיניות.

לדברי רה”ע ביתר מאיר רובינשטיין, “תכניות אלו הונחו זה מכבר על שולחן הוועדה במינהל האזרחי וממתינות לדיון בעניינן, בכפוף לרצונם הטוב של הגורמים הממונים.

“מדובר בתכניות מוכנות לחלוטין – מלבד אישור בודד של קמ”ט תחבורה, דבר שאינו עילה למניעת דיון ואישור בכפוף להצגת אישור זה. בידינו דוגמאות רבות לאישור תכניות שונות בכפוף להתנייה להשלמת האישור בהמשך, כולל לביתר עילית עצמה. אין שום סיבה עניינית לעיכוב הדיון בתכניות הללו”.

נוכח המצב, פנה רובינשטיין לנציגות החרדית בכנסת – שר הפנים הרב אריה דרעי, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן וסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, וביקש מהם להתערב בדחיפות במצב: “למותר להסביר את המצב הפוליטי העכשווי וחוסר הוודאות להמשך, ולכן לא ניתן להמתין לישיבת הועדה הבאה. זוהי התכנית המוכנה האחרונה של ביתר כיום, ולא יעלה על הדעת כי כל הרשויות באזור תקבלנה, מלבד העיר החרדית הגדולה”.

לדבריו, “חובה שהנציגים החרדים יבהירו לראש הממשלה נתניהו את חומרת הדרת החרדים מסבב אישורי הבנייה הנוכחיים. לא יעלה על הדעת לאשר אלפי יח”ד ביו”ש ולהדיר את החרדים כליל”.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן