בין חלום לדירה…

כרטיס ביקור דיקמן
כרטיס ביקור דיקמן

“יש לנו דירת 3.5 חדרים באיזור רמי לוי, המשפחה גדלה ואנחנו צריכים דירה גדולה יותר, פנינו למתווכים שונים, וכולם מציעים לנו דירות “לא רגילות”. יש לכם דירה “רגילה” להציע לנו?”

סוף סוף, מישהו התעורר כאן, והפסיק לחלום. מה שקורה בשוק הנדל”ן בביתר מזכיר חלום, לא רק בגלל שהוא לא מבוסס על מציאות, אלא שבדרך כלל בחלום החולם מקבל החלטות שגויות ובלתי מחושבות בעליל, וכשהוא מתפכח, לעיתים זה מאוחר מדי.

אם נסרוק את הדירות למכירה בביתר, רובן הן “דירות חלום” – דירות שהמוכר מנסה למכור את הדירה עצמה, כשהדגש הוא על החלומות הגלומות באופציות שלה (את החדר הזה תחתוך מהדירה, מתחתיו תחפור, תצרף את שני החדרים ליחידה עם חלון לגינה של השכן, בטוח תשכיר ב3000 ₪ לחודש). מעטים הם הרוכשים שמסוגלים להתנתק לרגע מכל החלומות ולבדוק את הדירה באובייקטיביות: האם היא מתאימה לצרכים שלי, כפי שהיא, ללא כל תוספת השקעה או לא. ה”עטיפה” כה צבעונית ומרשרשת ולא פעם נופלים רוכשים בפח, וכאשר הם מתעוררים מהחלום הם עסוקים בלמשש את מקום הארנק שלהם. אופס, מישהו העלים אותו…

[pojo-sidebar id=”129″]

מצוקת הנדל”ן הצליחה לבלבל את הציבור. אם עד המצוקה, ידע כל אחד, פחות או יותר, מה הן יכולותיו, איזו דירה הוא צריך, והיכן ומה הוא מסוגל לרכוש, הרי שעם גבור המצוקה ומערכת שלמה של “פתרונות” דיור שצצו במחוזותינו, התברר שרוכשים רבים מסתבכים לשווא ברכישת חלומות. סופן של עסקאות אלו – למרבה הצער, הרוכשים נותרים ללא הדירה, אבל עם חלומות אחרים לגמרי. (במידה והם מצליחים להירדם, כמובן)

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email

תגובות

פופולארי

רוצה לדווח לנו?

דילוג לתוכן